Camiel Boomsma, Maya Fridman & Marion van Tilzer

13 maart 2022

Het concert op 13 maart 2022 bestaat uit twee delen. Camiel Boomsma verrast met zijn klanken voor de pauze. Het duo Maya Fridman en Marion van Tilzer treden na de pauze op.

Camiel Boomsma – Piano
Wanneer Camiel Boomsma speelt, dan vertelt hij een muzikaal verhaal. Hij wordt geprezen door internationale pers en publiek voor zijn opmerkelijke volwassenheid, zijn uitzonderlijk mooie klank en zijn unieke toucher. Boomsma heeft op vele grote nationale en internationale podia en series gestaan. Camiel heeft onder andere opgetreden in het Concertgebouw in Amsterdam, het prestigieuze Schloss Elmau, de Meesterpianisten-serie in theater Heerlen, Teatro la Fenice in Venetië, Het Grachtenfestival Amsterdam, St John’s Smith-square in Londen en hij trad op live bij televisieprogramma’s zoals “Vrije Geluiden” van VPRO.

Maya Fridman

Maya Fridman, geboren in 1989 in Moskou, is een in Nederland woonachtige getalenteerde artiest. Al vanaf jonge leeftijd werd Maya erkend als muzikaal wonderkind en werd onder de vleugel van de Yuri Bashmet Foundation genomen waar ze meedeed aan meerdere TV- en radioprogramma’s. Tijdens haar studie aan de Moscow State College of Music, ontving ze de eerste prijs op het International Festival of Slavic Music. In 2010 werd Maya toegelaten op het Conservatorium van Amsterdam waar ze studeerde bij Dmitry Ferschtman. Hier ontving ze haar master-diploma met de hoogste waardering: Cum Laude.

Marion von Tilzer – Piano

Marion von Tilzer studeerde piano aan het Conservatorium van Amsterdam. Haar belangrijkste leraren waren Ludmilla Baslawskaja en Alexander Hrisanide. Zij volgde ook les bij de Amerikaanse pianiste Suzanne Bradbury. Marion componeert voor theater, dans en filmmuziek. Als pianiste treedt zij regelmatig in kamermuziekbezettingen op (o.a Concertgebouw, WDR Funkhaus in Keulen, Aldeburgh Festival, Ultima Festival Oslo, Vancouver Jazz Festival, Kunsthaus Wenen).

Camiel Boomsma

Gerhard Hamm Uit ‘Gefunden’ Clavierstücke Op.18 in
Liedform No.1 ‘Als ich dich sah!’
No.2 ‘Könnt es sein!’