Kerst met Matangi Quartet en Maarten Koningsberger

12 december 2021

Matangi Quartet
Het Matangi Quartet is al 20 jaar een graag geziene gast op Nederlandse en internationale podia. De vier leden Maria-Paula, Daniel, Karsten en Arno, laten zich niet in een hokje plaatsen en wagen zich aan diverse muziekstijlen; van klassiek tot dance en van jazz tot pop. ‘We spelen zoveel verschillende soorten en stijlen muziek, die vragen allemaal om hun eigen interpretatie en presentatie. Daar zit voor ons de uitdaging en inspiratie.’ (Karsten Kleijer, altviolist van Matangi)

Matangi deelde het podium met verschillende klassieke topmusici waaronder Miranda van Kralingen, Tania Kross, Ivo Janssen, Paolo Giacometti, Severin von Eckardstein en Lars Wouters van den Oudenweijer. Ook ontving het kwartet uitnodigingen voor diverse festivals, waaronder het Delft Chamber Music Festival, het Grachtenfestival, Festival d’ Aix-en-Provence, het Schleswig-Holstein Musik Festival, Festival de Carthage in Tunesië, de World Expo 2010 in Shanghai, het International Conservatoire Festival in St Petersburg, North Sea Jazz en het Bevrijdingsfestival Utrecht.

Maarten Koningsberger

Maarten Koningsberger studeerde bij uitmuntende leermeesters als Max van Egmond, Udo Reinemann, Elisabeth Schwarzkopf en Margreet Honig. Koningsberger is een zeer veelzijdig en
internationaal veelgevraagd zanger. Hij reist de hele wereld over om concerten en opera’s te zingen, o.a. in de Staatsoper in Berlijn, het Theater an der Wien, Het Festival van Aix en Provence, de Wigmore Hall in London, de Hong Kong Philhamonic, de Philharmonie in München en de Bejing Concert Hall, met onder meer The Academy of Ancient Music, het Concertgebouw Kamerorkest en het Rotterdams Philharmonisch Orkest, The Orchestra of the Age of Enlightenment, Les Arts Florissants, Tafelmusik Toronto en Der Akademie Alte Musik Berlin en met dirigenten als Jaap van Zweden, William Christie, Jeffrey Tate, Gustav Leonhardt, René Jacobs, Gennady Roshdenstvenski, Marin Alsop, Mark Minkowski, Ton Koopman, Richard Egarr en Christophe Rousset.

Let op! Door de maatregelen is de aanvangstijd verandert naar 13.00. Graag tot dan!

Franz Schubert Quartetsatz
Anon. 16e eeuw Es ist ein Ros entsprungen
Engelbert Humperdinck An das Christkind
Carl Loewe Der Hirten Lied am Krippelein
Johannes Brahms Wiegenlied
Gabriel Fauré Noel
Felix Mendelssohn Intermezzo: Allegretto con moto – Allegro di molto
(strijkkwartet Op.13 no.2)
Claude Debussy Sonata for violin & piano in g minor (17’)
Marc Heynal Le Noel de la rue
Traditional Il est né le divin Enfant

pauze

Carl Reinecke Weihnachtslied
Max Reger Maria am Rosenstrauch
Max Reger Mariä Wiegenlied
Godfried Bomans “Een witte Kerst“
Jules de Korte Kerst door het hele jaar
Ludwig van Beethoven Cavatina
Traditional Jinglebells
Michael Parish Sleighride
Traditional God rest ye merry gentlemen
Jule Styne Let it snow!

Dit evenement is uitverkocht!