Opera in Riva al Mare

11 februari 2024

Waan u tijdens de koude februari dagen in het warme Italië. De artiesten van Pasta e Basta nemen u mee in het concept Opera in Riva al Mare op muzikale reis.

Het bekendste muziekrestaurant in Nederland en ver over landsgrenzen, Pasta e Basta in Amsterdam, opende in 1995 haar deuren en heeft meer dan 2 miljoen gasten mogen verwelkomen. Founder Hans Duijf, ook mede-initiatiefnemer van het beroemde Prinsengrachtconcert, begon 28 jaar geleden een Italiaans restaurant, waar de bediening ook zingt tijdens het diner. Toen klonk er uitsluitend opera en klassieke muziek. Een uniek concept dat anno 2023 nog steeds succesvol is: avond aan avond genieten gasten van een complete avond uit voor een diner begeleid door een pianist en de optredens van de zingende bediening.

Vele talenten en beroemdheden zijn uit het restaurant voortgekomen: medewerkers van Pasta e Basta treden op over de hele wereld en sommigen groeiden uit tot succesvolle artiesten, zoals de bekende sopraan Eva-Maria Westbroek.

Anno 2023 klinkt in het restaurant, dat gelegen is in het bekende Spiegelkwartier aan de Nieuwe Spiegelstraat in Amsterdam, klassieke, jazz-, pop- en ook discomuziek. Iedere avond wordt de oorsprong van het restaurant geëerd: aan het begin van de avond worden altijd 2 klassieke opera nummers door talentvolle artiesten opgevoerd voor de gasten.

Op zondag 11 februari 2024 treden de artiesten van Pasta e Basta op in Grand Hotel Huis ter Duin voor Stichting Klamuze. Pianist Hein Hoogendoorn (afgestudeerd aan het Prins Claus Conservatorium) begeleidt de solisten Sara Leemans (afgestudeerd bij Codarts) en Merel Masin (afgestudeerd aan het ArtEZ Conservatorium) voor een bijzondere middag, anders dan anders, met Klassieke Muziek aan Zee!