Ruysdael kwartet & Laura Bohn

16 februari 2025

Op 16 februari 2025 verwelkomt de Klamuze concertreeks het Ruysdael Kwartet in een bijzondere samenwerking met de getalenteerde zangeres Laura Bohn. Deze avond belooft een fascinerende combinatie van strijkers en zang, waarbij de intieme klanken van het kwartet prachtig worden aangevuld door de krachtige en emotionele stem van Bohn. Mis deze betoverende muzikale ervaring niet!

Het Ruysdael Kwartet werd opgericht in 1996, toen alle leden studeerden aan het conservatorium in Den Haag. Binnen enkele jaren wist het Ruysdael Kwartet zijn naam te vestigen in binnen- en buitenland en wordt sindsdien regelmatig uitgenodigd voor concerten, festivals en masterclasses.

Het Ruysdael Kwartet speelt naast klassiek repertoire regelmatig werk van hedendaagse componisten. “Aufgerichtet, Untereinander” werd speciaal voor het kwartet gecomponeerd door Eric Verbugt, evenals Gabriel Prokofjev’s 3e kwartet, door het Ruysdael in premiere gebracht in Wigmore Hall in Londen. Hiernaast werkt het Ruysdael regelmatig samen met prominente gastmuzikanten zoals Rafael Wallfisch, Gavriel Lipkind, Nino Gvetadze, Igor Roma en Charles Neidich.

De Amerikaanse sopraan Laura Bohn wordt alom geprezen vanwege haar veelzijdige podiumprésence, krachtige zang en brede repertoire. Zij beweegt zich moeiteloos tussen klassiek, jazz en musical. Ze is een geboren actrice en staat bekend om haar meeslepende uitdrukkingskracht, zowel vocaal als fysiek

Laura Bohn heeft een voorliefde voor het werk van eigentijdse componisten. Zo vertolkte ze onder andere de rol van  John F. Kennedy’s maîtresse Mary Pinchot Meyer in de première van Le Barons LSD; The Opera in Walt Disney Concert Halls REDCAT theater; Jezebel op het BRIC’s Look and Listen Festival in Brooklyn; en maakte ze haar BIMhuis-debuut in Amsterdam met de David Kweksilber Big Band.

Bestel uw kaarten hier